13 lépés a hatékony Facebook hirdetési szöveghez

  • Simon László
  • 2019. október 2

Ennek az cikknek az a célja, hogy összegyűjtse neked mindazt, ami megfogja a lehetséges klienseid figyelmét a Facebook hirdetéseidben, posztjaidban, szakmai blogodban.

Talán már Te is sokszor hallottad, de a figyelem felhívó címek és szavak nagyon is megragadják a klienseid/ vásárlóid figyelmét, ami extra bevételt, feliratkozást jelenthet (attól függően, hogy mit akarsz elérni a posztoddal.

Például: Ahelyett, hogy „XY könyv elemzése”, sokkal jobban hangzik, hogy „A 20 legjobb könyv, amit valaha olvastam”.
Ugye hogy az utóbbinak mennyivel vonzóbb?
De miért is?
Mert a szövegben valaminek a konkrétuma van leírva.
Leírja, hogy hány lépés, mennyi idő, hány darab stb.
Ezért jobban megragadja a potenciális célközönséged figyelmét.

Hogyan írd meg a hirdetésed, vagy posztod szövegét, hogy tuti rákattanjanak?
1. légy hiteles

Csak olyat ígérj a posztodban, vagy hirdetésedben, amit valóban teljesítesz is.
Tehát ne ígérj teljesíthetetlen dolgot.
Ha nem tartod be azt amit a posztodban írtál, és az átkattintás után valaki azzal szembesül, hogy nem azt kapta amit ígértél, akkor nagyon könnyen elveszítheted ezt a feliratkozót, érdeklődőt, vásárlót.

2. mutasd meg a hasznát

Emeld ki a szolgáltatásod, terméked, ajánlatod előnyét.
Nyugodtan nyilvánítsd ki, ha az amit kínálsz, díjat nyert, vagy pedig olyan tulajdonsága van, ami a Te piacodon ritka és nem hallottak még róla.

A hirdetésed/ posztod olvasóinak mindig az lesz első kérdése (és ebből indulj ki a megírásánál), hogy: “mi hasznom van nekem ebből? Miért jó ez nekem?”
Pl: Az 5 legsúlyosabb hiba, amit a tanácsadók elkövetnek a vállalkozásukban (Ebben a példában az 5 legnagyobb hiba kijavítása, vagy elkerülése az egyértelmű hasznon).

3. légy rövid, és lényegre törő

Legyen minél egyszerűbb, rövidebb a szöveged, a címed, és a figyelem felhívásod.
Mindezt pedig fejezd ki minél közérthetőbben.
Továbbá ne használj olyan idegen szavakat, amiket a célközönséged nem ért.
Ilyen szavak lehetnek például: implicit, plauzibilitás, autoritás, identitás, diverzifikáció, prosperál, stb.

4. használj figyelemfelhívó elemeket

Például adj színt a címednek, hogy sokkal erősebben provokálja az embereket, hogy rákattintsanak (ezt persze csak blogposzt megírása esetén fogod tudni használni a főoldaladon).
Vagy tegyél be egy érdekes, figyelem felkeltő képet, ami csatlakozik a témához.
Valamint a lényeget szedd nagybetűvel (ne az egészet, és főleg ne a főcímet a hirdetésben, mert arra “harap” a Facebook).

5. használj számokat

Tegyél a címbe számokat, mert ez szinte mindig megragadja az emberek figyelmét.
Ez egy remek lehetőség a közönségednek elmondani, hogy „mennyi erőfeszítésbe telik” eljutni a vágyott célig.
Tanulmányok azt mutatták ki, hogy a szám számmal leírva sokkal hatásosabb, mint betűvel.
Továbbá a páratlan számok sokkal jobban megragadják a figyelmet.
Például: TOP 7 készség, amik karriertőkeként tudnak működni a számodra.

6. Játssz az írásjelekkel

Ha nyomatékosítani szeretnél valamit, akkor érdemes valamilyen írásjellel jelezni ezt.
Jellemzően felkiáltójellel, vagy pedig kérdőjellel szokás ezt csinálni.
Valamint a leghatékonyabb a végződés a: …
Pl.: Kattints a képre részletekért…. ,vagy Kattints a linkre a részletekért…
Ezt érdemes a hirdetésed szövegének végére tenni.

Kérdőjel használatára jó, ha felteszel egy kérdést, mert ez komoly figyelmet generál.
Pl.: “Szeretnéd a kedvezményt?” , vagy “Jobb eredményeket szeretnél elérni X dologban?”

[ INGYENES PDF ]

ONLINE PRAXISÉPÍTÉSI
CSEKKLISTA TANÁCSADÓKNAK

A PDF-ben találsz egy 31 pontos ellenőrzőlistát, amivel 5 perc alatt felmérheted az online ügyfélszerzési hatékonyságod.

7. használj fel népszerű kérdéseket

Érdemes a témáddal kapcsolatban a gyakori kérdéseket, és (ha tudsz angolul) a quora.com-ot megnézni.
Így tisztában leszel a témáddal kapcsolatban felmerülő kérdésekre, hogy mi az ami foglalkoztatja azokat az embereket akik a szolgáltatásodra, termékedre vonatkoznak.
Ezeket például így tudod majd megfogalmazni:
– Mi is az a …
– Hogyan érd el…

https://www.quora.com/
https://www.gyakorikerdesek.hu/

8. Emojik

Használd bátran az emojikat a posztodban, emaileidben, hirdetéseidben.
Viszont figyelj arra, hogy nehogy túlzásba vidd ezeknek a használatát
Tehát egy képernyőn 3-5-nél több emoji ne nagyon jelenjen meg.
Továbbá tedd őket a stratégiailag legfontosabb helyekre, ugyanis mivel színesek, gyorsan oda viszi az emberek tekintetét.
Konkrétan hova próbáld meg az emojikat tenni?
A link, gomb, kép környékére, ahová kattintania kell az embereknek.

9. Híres ember, vagy befolyással bíró személy ajánlja a szolgáltatásod/ terméked

Ezt 3 témára lehet bontani:

Orvos ajánlása:
A fehér köpenynek nem szabad a hatalmát lebecsülni.
Ha van egy kép, amin egy orvos tartja a kezében a termékedet, vagy a szolgáltatásodról nyilatkozza azt, hogy ez valamilyen problémát megold, akkor nyert ügyed van.

Celeb/influencer:
A híres embereket sokan szeretik, és sokan rájuk is akarnak hasonlítani, így ha egy celebbel kipróbáltatod a szolgáltatásodat, termékedet és azt a képet, videót, hangfelvételt közzéteszed, akkor számíthatsz arra, hogy akik őt követik, és rajonganak érte, venni fognak a termékedből, igénybe fogják venni a szolgáltatásod.

Szakértő ajánlása:
Szintén, mint az orvosnál, ha valaki ki van kiáltva a piacod mesterének, vagy csak adnak a véleményére, akkor aranyat ér az ő ajánlása.

10. a szavak ereje

Ha erőteljes szavakat használsz, azokra figyelnek fel igazán a vásárlók.
Rengeteg kikoptatott szó van már, amiket érdemes kidobni a szótáradból.
Erőteljes szavak: Hirtelen, Forradalmi, Azonnal, Ijesztő, Bemutatjuk a … , Elképesztő, Szenzációs, Csoda, Varázslat, Gyors, Könnyen, Kívánatos, Kihívás, Siess.

11. Vásárlók sürgetése

Ha a most pillanatában olvassa a szövegedet a vásárlód, akkor csak most van itt a lehetőség, hogy felcsigázd.
Érdemes mindig rövid határidőkkel dolgozni, azaz az ajánlatodba bele tenni, hogy már csak x napig érvényes, vagy holnap éjfélkor lejár, vagy már csak x db termék érhető el, stb.
A lényeg, hogy a kliens/ vásárló ne gondoljon arra, hogy „Hát jó, ez a hirdetés/ poszt holnap is itt lesz, szóval holnap is meg tudom venni majd ezt ennyiért”.

12. figyelem felhívása

Mindig legyen a szövegben egy felhívás, mert ezzel adod el a kattintást.
Ez lesz az amiért a kurzort a hirdetés képére, vagy linked fölé húzzák és átkattintanak az oldaladra.
Pl: Kattints a képre a további részletekért. Csapj le az akciónkra. Ne hagyd, hogy más elvigye a kedvezményedet, stb.

13. Szövegezés és rövid főcímek

Mindig úgy írd meg a szöveget, hogy lehetőleg 1-2 tagmondatból álljanak.
Nem kell, hogy hosszú-hosszú, fárasztó körmondatokat írj.
Légy inkább egyszerű és közérthető.
Úgy írd meg a szöveget, mintha egy ötödikes gyereknek szánnád, 1-2 tagmondatban.
A főcímek maximum 3-4 szóból álljanak.
Minél hosszabb, annál nagyobb energia befektetés az embereknek elolvasni, annál többen fognak lemorzsolódni.
Pl: “20% Kedvezményed lejár”, vagy “Húsvéti akció holnap éjfélig”.

A hatékony értékesítői szövegírásról, annak szabályairól, és a tanácsadói tartalom marketingről A-Z-ig mindent megtalálsz a tréningen belül.

tetszett a cikk?

Megosztás itt: facebook
Megosztás Facebookon
Megosztás itt: twitter
Megosztás Twitteren
Megosztás itt: linkedin
Megosztás Linkdinen
Megosztás itt: pinterest
Megosztás Pinteresten

AZONNALI SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED AZ ÜGYFÉLSZERZÉSBEN?

JELENTKEZZ EGY ELSŐ INGYENES KONZULTÁCIÓRA

Itt átbeszéljük, hogy min kell javítani, miben tudok Neked konkrétan segíteni, hogy több ügyfélre, vásárlóra tegyél szert.
Kérj segítséget bátran.

error: Védett tartalom !!!
×
×

Cart

Add meg, hová küldhetem az Ebook-ot:
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.
Add meg, hová küldhetem a csekklistát
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.

Iratkozz fel a Praxisépítési Mesterkurzus nyitási értesítőjére.

Pipáld be kérlek a fenti mezőt, ha szeretnéd megkapni a bevételnövelő cikkekről, tanácsokról és ajánlatokról szóló leveleimet is. Ha ezt nem pipálod be, akkor csak a nyitási értesítőről fogsz tőlem levelet kapni a feliratkozásod kapcsán.
Ha megadod a telefonszámodat, akkor SMS-ben is értesítelek a következő kurzusnyitás alkalmával. Ezt nem kötelező megadnod, Rád van bízva.

A feliratkozással elfogadod az adatvédelmi tájékoztatót.