5 ok, ami miatt nem haladsz tanácsadóként

  • Simon László
  • 2020. március 19.

Videó hossza: 15 perc

Miért halad egyről a kettőre néhány tanácsadó a karrierjében, és a többség miért nem?

Miért halad egyről a kettőre néhány tanácsadó a karrierjében, és a többség miért nem?
Mi hiányzik ahhoz, hogy az egész gépezet felemelkedjen?

Válaszok a videóban:

1.
MEGFELELŐ POZICIONÁLÁS HIÁNYA

A tanácsadói pálya, mint sok más karrierpálya olyan, mint egy ökoszisztéma. Az emberek adott területeket foglalnak el, és ezeken a területeken belül kell versenyezniük az erőforrásokért (pénz), és a túlélésért (ügyfelek, kliensek, vásárlók, forgalom).
Minél többen zsúfolódnak össze egy helyen, annál nehezebb lesz ott boldogulni.
Egy ilyen közegben végzett tevékenység általában kimeríti az embert, hiszen meg kell küzdeni a figyelemért, a taktikai játszmákban való győzelemért és a szűkös erőforrások megszerzéséért. Olyan sok időt töltünk ezekkel a játszmákkal, hogy alig marad időnk, és energiánk, hogy kiválóak és mesterek legyünk a hivatásunkban.

Sok esetben az csábít bennünket az ilyen területekre, hogy látjuk amint mások megélnek ott, és persze a kitaposott ösvény mindig vonzóbb. Olykor fogalmunk sincs róla, hogy milyen nehéz így az élet.

  • Nekünk másféle játszmát kell játszanunk:

Keresnünk kell egy szegletet ebben az ökoszisztémában, amelyet uralhatunk. Viszont sosem könnyű ilyen szegmensre bukkanni.

Minél speciálisabb területről van szó, ahol nem hemzsegnek a versenytársak annál jobb. Türelem és megfelelő stratégia szükséges hozzá.

Tehát a kulcs, amely kaput nyit meg előtted a piacra: a specializálódás, vagy más néven pozicionálás.
Nem arról van szó, hogy olyan réspiacot találj , amit még soha senki a világon nem csinált, hanem olyat, ami:

  • egy konkrét célcsoportnak szól,
  • egy jól meghatározható réspiacnak szól,
  • ami kifejezetten egy célzottabb közönség problémáit hivatott megoldani a legmagasabb szinten.

Sokkal érdemesebb inkább, egy már bizonyított dolgot csinálni egy új, egyedi formában.
Meg kell találni a szerepedet, a helyedet a gazdaságon belül.
Mikrovállalkozóként megvan a lehetőséged, hogy egy célközönségnek, egy probléma megoldására tudj fókuszálni.

Ezzel szemben a nagyvállalkozások stratégiája az, hogy egy mindenkinek “elég jó” megoldást nyújtsanak. Ők nem törekednek arra, hogy a legjobb lehetőségeket biztosítsák az emberek számára.

Nem az a cél, hogy máris piacvezető legyen belőled, vagy hogy a legnépszerűbb légy, nem kell, hogy óriási közönséged legyen, elég ha egy problémával kapcsolatban te jutsz az emberek eszébe.

Például egy személyi edző hogyan tudja pozícionálni magát?

1. MILYEN MÓDSZERT HASZNÁLSZ?

(Pl.: Szabadtéri, intervallumos, crossfit, stb.)

2. MILYEN CÉLCSOPORTNAK SZÓL?

(Pl.: Apukáknak, 50 felettieknek, irodai dolgozóknak, stb.)

3. MILYEN CÉL ELÉRÉSÉT SEGÍTED? MILYEN PROBLÉMÁT OLDASZ MEG?

(Pl.: Egészség, erőnlét növelése, testépítés, stb.)

4. MILYEN SEGÉD TÉMÁT VÁLASZTASZ, AMI BEHOZZA AZ ÜGYFELEKET?

(Pl.: Motivációs idézetek, speciális étrend, extrém környezet, stb.)

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásával megtalálhatod a saját iparágadban a Te egyedi pozíciódat, ahol a túl nagy verseny elvinné az időd, pénzed, energiád.

A legkönnyebb dolog átlagosnak lenni, de így annál nehezebb sikeresnek.

(A pozicionálásról ide kattintva tudsz beszerezni egy nagyon ütős  segítséget.)

2.
A Fókusz, vagy vízió hiánya
Ha megvan a víziód, akkor van önbizalmad. És ha megvan a MEGFELELŐ önbizalmad, akkor fogsz tudni KIVÁLÓAN teljesíteni.
VÍZIÓ → ÖNBIZALOM → TELJESÍTMÉNY
Nézzük részletesen:

Vízió:

Megvan-e az a jövőkép a lelki szemeid előtt, ahova el szeretnél jutni.
Más néven meg van-e a cél?

Önbizalom:

Tudod magadról, hogy jól csinálod a dolgokat, nem kell kapkodnod a pénz után, és te egyben vagy.

Teljesítmény:

Eredményeket tudj produkálni.

Hogyan tudod javítani a fókuszod?
  • Ha nem tudod, hová tartasz, akkor ne is fogsz oda eljutni.
    Tehát legyen konkrét célja a projektednek.
  • NAGYBAN GONDOLKODNI (PL: olyan eszközöket, rendszereket elkezdeni használni, amik jelenleg nem feltétlen szükségesek MÉG) (PL: automata rendszerek)
  • Pénzügyi célok: felkészülni a befektetésekre, a nehezebb időkre. További bevételi források megépítése.
    Ha tanácsadóként nincs egy pénzügyi célod, akkor nincs egy konkrét számod arról hogy a célod elérése érdekében hány ügyfélre/ vásárlásra van szükséged. Ha pedig már megvan a pontos pénzügyi célod, akkor már tudni fogod, hogy mennyi találkozóra/ kapcsolatfelvételre, és ügyfélre van szükséged. Ezzel a fókuszod is a helyén lesz.

Az egyik példa ami kiválóan szemlélteti a fókusz fontosságát a nap és a lézer példája.
Ugye a napnak hatalmas az energiája, és tipikusan nem szokott kárt okozni. Viszont egy erős kis lézer szerkezet, szinte bármilyen anyagot kettévág, pedig a naphoz képes roppant kicsi az energiája. Ennyire sokat számít, a fókuszált energia.

  • Írd fel magadnak az első bevételi célodat, majd fejtsd ki alá magadnak, hogy mennyi megkeresés, mennyi találkozó, és ezekből várhatóan mennyi megbízásod lesz, ami kitermeli számodra az első elérendő bevételi célt.
  • PÉLDÁUL:
    1. bevételi cél: 500.000 Ft/hó
    Szolgáltatás ára: 100.000 Ft
    100 megkeresés kell 20 találkozóhoz, amiből 5 megbízás lesz = 500.000 Ft
Tisztában kell lenni azzal, hogy a pénzügyi eredmények egy része érzelmi döntésekből áll, ehhez pedig hibátlan fókuszra van szükség.
3.
Az Értékesítés HIÁNYA

A vállalkozás olyan, mint egy repülőgép.

A motorja az értékesítés.
A szárnya: a szolgáltatásod / terméked (tehát amit kínálsz)
A raktérben pedig a szakmai tudásod van bepakolva.
Az egész gépezetnek az üzemanyaga pedig a pénz.

Ha csak a szakmai tudásoddal (tehát a raktér tele pakolásával) foglalkozol, és közben a géped motorja (az értékesítés) alig (vagy egyáltalán nem) forog, akkor ez a repülő SOHA nem fog tudni felemelkedni.

A siker felé nem az a megoldás, hogy minél több szakmai oklevelet szerzünk, vagy épp minél több specifikus tudással tömjük tele az agyunkat.
– Persze ezek is nagyon fontosak, de önmagában a sok oklevél és bizonyítvány megszerzése + az a gondolkodásmód, hogy „mi vagyunk a legokosabbak az országban” nem fog sikerrel és pénzzel társulni.

Ha pedig nincs pénz (tehát üzemanyag), akkor az egész nem halad sehová.

A szakmai tudásod minősége, és mennyisége a sikertényező egyik fele, de a másik fele pedig az értékesítés, azaz amikor értékké tudod kovácsolni a tudásod az emberek számára.

Ha úgy tudsz leülni az emberekkel egy megbeszélésre, hogy közben nem a pénzen jár az agyad, akkor sokkal jobb hatásfokon fogsz tudni működni. Emellett pedig lesz egyfajta szabadság érzeted is, hogy neked NEM KELL ELADNOD. Tehát nem lesz benned egy kényszer érzet. Amikor pedig nincs benned egy ilyen szükség/ kényszer érzet, akkor jelentősen javulni fog azok száma, akik melletted döntenek.

  • Az egyik nagy hiba (vagy kifogás) szokott lenni, hogy valaki azért nem kezdd el az értékesítéssel foglalkozni, mert úgy érzi, hogy a terméke/ szolgáltatása még nincs tökéletesen kidolgozva.
    Pl.: még hiányzik 30 blogcikk, 20 videó, 3 könyv, stb. stb.

Az ügyfelekkel történő közös munka KÖZBEN vagy épp a visszajelzések által, fogjuk tudni tökéletesíteni a termékünket vagy a szolgáltatásunkat.

Ha út közben nem hagyod, hogy a hibák, a rések előjöjjenek, akkor nem fogod tudni, hogy hol kell a gépeden javítani.
Gondolj bele: a gépek hibája is csak működés közben jön elő; álló helyzetben soha.
Ha pedig azért nem indulsz el, mert félsz, hogy valahol hibák lesznek az értékesítésben, akkor soha nem fogsz eljutni sehová.

Az egyik legnagyobb hiba, amit az első cél elérése után el lehet követni, hogy elkényelmesedünk (ugye a komfortzóna), és nem foglalkozunk tovább az értékesítéssel.

4.
A Fejlődési szemlélet HIÁNYA

Mit jelent ez?
Azt, hogy fejlődési szemlélettel rendelkező ember keresi az életben azokat a pontokat, amiben gyenge, és megteszi azokat a lépéseket, hogy megtanulja, elsajátítsa a szükséges és hiányzó dolgokat.

„Semmi nem állíthatja meg az embert a megfelelő hozzáállással, hogy elérje a célját, viszont semmi sem segíthet az emberen a nem megfelelő hozzáállással.”

- Thomas Jefferson

Tudatos vállalkozóként a saját érdeked, hogy ráláss minden területre amiben a vállalkozásod érintett, hogy mások ne tudjanak átverni, vagy pénzt kicsalni a zsebedből.

Mire gondolok?
Pl: Hirdetések kezelése, weboldal készítési, vagy módosítási feladatok, grafikai elemek készítése, pénzügyi dolgok, stb.

Az természetes, hogy a teljes tevékenységed az erősségeid köré építed, viszont ha fejleszted magad a gyengébb területeken is (pl.: értékesítés, fizetett hirdetések készítése, stb.), akkor azokon a területeken is lesz irányításod, és nem leszel kitéve vállalkozóként mások kénye-kedvének.
Más szóval ne zárd le a saját fejlődésedet. Persze ehhez a megfelelő alázatra van szükség, az elfogásra, hogy van olyan dolog amihez nem értesz, és el kell tekinteni attól, hogy már mi mindent értél el idáig.

Amikor pedig sikeresen elsajátítottál egy új készséget, akkor az, az önazonosságodra is igen pozitív hatással lesz. Ezzel a nagyobb önbizalommal pedig azt fogod mondani magadnak, „hogy ha ezt megtudtam tanulni, akkor szinte bármit van lehetőségem elsajátítani”.

RÖGZÍTETT SZEMLÉLET:
  • KÉPESSÉGEK SZÜLETÉS ÓTA ADOTTAK
  • A TEHETSÉG SZÁMÍT
  • A KUDARC VÉGZETES
  • VERESÉG = BEBIZONYOSODIK, HOGY NEM VAGY ELÉG JÓ

VS

FEJLŐDÉSI SZEMLÉLET:
  • A TEHETSÉG CSAK EGY KEZDETI ÁLLAPOT, AMI VÁLTOZIK
  • AZ ERŐFESZÍTÉS/ SZORGALOM SZÁMÍT
  • A KUDARC SZÜKSÉGES
  • VERESÉG = HA NEM PRÓBÁLKOZOL

Érdemes megfigyelni, hogy azok a „tehetséges” gyerekek, akiket anno túldicsértek, hogy mennyire ügyes, mennyire profi, hogy náluk nem alakult ki az a fajta alázat, és szemléletmód, hogy hajlandó valami újat megtanulni.
A tehetség csak egy kezdeti állapot. Az erőfeszítés, az alázatos szorgalom az, ami ér valamit ebben az életben.

Lássuk be: ha a fájdalmak és a kudarcok eltántorítanak a célodtól, akkor nagy szívességet teszel magadnak, ha alkalmazott maradsz.
A fejlődési szemléletű ember szerint a kudarc szükséges, és a vereség az, ha nem próbálkozol. A félelemnek tanulásra kell ösztönöznie a vállalkozót. Ha a félelem megbénít, akkor tartsd meg inkább az állásodat.

Ne felejtsd: Az áldozatvállalás jelenti az árat, amit az ember a sikerért fizet.
Sajnos az emberek többsége nem hajlandó megfizetni ezt az árat, és sokkal könnyebb átlagosnak lenni, kényelemben, biztonságban élni, a valódi siker szintje alatt.
Szánj 5 percet arra, hogy a következő 2 kérdést megválaszolod magadnak:
  • Miről gondolod azt, hogy nem vagy jó benne?
    Tehát mik azok a dolgok amikkel úgy vagy hogy „ááá inkább hagyjuk ezt az egészet”?
  • Milyen lépéseket tettél vagy teszel, hogy ez megváltozzon?

Ha többet szeretnél tudni a rögzített, és a fejlődési szemléletről, akkor ajánlom a Carol Dweck – Szemléletváltás című könyvét.
(Erről a könyvről egy rövid leírást az olvasólistámban találsz.)

5.
Az AUTOMATIZÁLÁS HIÁNYA
Az automatizálás 3 fő részből áll: folyamatokból, automatikákból, és rendszerekből.
Folyamatok:
PL: tartalomgyártás, vagy ügyfélélmény folyamata, vagy egy előre kidolgozott lista, amin akár olyan apró dolgok szerepelhetnek, mint a jegyzetek előkészítése, az ideális terem-hőmérséklet beállítása, a víz bekészítése, stb.).

Vagy mondjuk az értékesítésnek a folyamata (Pl. egy hibátlanul összerakott ebook, coaching, vagy workshop értékesítő felülete, aminek a felépítése egy teljesen logikus folyamat, hiszen megvan, hogy egyik elem után melyiknek kell következnie a kellő hatás elérése érdekében.)

Mindezek egyfajta csekklisták, amik segítik a munkádat, és nem kell külön azon agyalnod, hogy mit is felejtettél ki éppen.

Automatikák:

Automatika lehet pl: egy email automata ami bemutatja a szolgáltatásod, vagy épp az ingyenes tartalmaidat szállítja a potenciális érdeklődőknek.
De automatikus tud lenni még az online számlázás, vagy az emlékeztetők kiküldése egy konzultáció előtt 1 nappal, 1 órával.
Sőt egyes oktatóanyagokat is érdemes automatikával szállítani e-mailben.

Ha nem neked kell minden egyes embernek az apró ügyes-bajos dolgaival foglalkoznod, akkor sokkal több időd, és energiád marad magasabb megtérülésű dolgokkal foglalkozni.
Nem mindegy, hogy a vállalkozásod-BAN, vagy a vállalkozásod-ON dolgozol.

Rendszerek:

PL: a találkozók előtt, egy előre elkészített kérdőívet küldesz ki az ügyfélnek, hogy amikor leültök, akkor már ne menjen el extra fél óra, hogy általános dolgokról beszéltek. Ennek a további hozadéka, hogy a másik fél megbecsülve fogja érezni magát, hogy előre felkészültél a vele való beszélgetésre, és le lesz nyűgözve, hogy „hmm ez igen”.

Egy másik kiváló rendszer, ha van egy online időpont foglalód, ami automatikusan felkínálja a szabad időpontokat, amit az ügyfelek le tudnak foglalni bizonyos adatok megadása után.
Ráadásul mindezt akár egybe is lehet kötni az online fizetéssel, hogy csak akkor legyen az adott időpont lefoglalva, ha valaki azt előre ki is fizette neked.

Ezzel nem csak rengeteg időt takarítasz meg, de az előre fizetés miatt sokkal elkötelezettebb hozzáállást fognak tanúsítani a kliensek, és jelentősen csökkenni fog a találkozók visszamondása, vagy épp a késések száma.

  • Tehát érdemes megnézni, hogy mik azok a dolgok, amiket be lehetne automatizálni, és nem a te időd, pénzed, vagy energiád vinné el.
    Minél előbb elkezded ezeket bevezetni, annál könnyebbé teszi a dolgodat, és megadja a passzív bevétel lehetőségét.
Írd le az összes elvégzendő feladatodat pár percben egy átlag napon, majd nézd át, hogy a leírtak közül mi mindent lehetne automatizálttá tenni.

Ui: Ha van olyan ismerősöd, akinek ez írás a segítségére lehet, kérlek oszd meg vele.
Remélem, hogy ő is nagyon hasznosnak találja.

tetszett a cikk?

Megosztás itt: facebook
Megosztás Facebookon
Megosztás itt: twitter
Megosztás Twitteren
Megosztás itt: linkedin
Megosztás Linkdinen
Megosztás itt: pinterest
Megosztás Pinteresten

AZONNALI SEGÍTSÉGRE VAN SZÜKSÉGED AZ ÜGYFÉLSZERZÉSBEN?

JELENTKEZZ EGY ELSŐ INGYENES KONZULTÁCIÓRA

Itt átbeszéljük, hogy min kell javítani, miben tudok Neked konkrétan segíteni, hogy több ügyfélre, vásárlóra tegyél szert.
Kérj segítséget bátran.

error: Védett tartalom !!!
×
×

Cart

Add meg, hová küldhetem az Ebook-ot:
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.
Add meg, hová küldhetem a csekklistát
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.

Iratkozz fel a Praxisépítési Mesterkurzus nyitási értesítőjére.

Pipáld be kérlek a fenti mezőt, ha szeretnéd megkapni a bevételnövelő cikkekről, tanácsokról és ajánlatokról szóló leveleimet is. Ha ezt nem pipálod be, akkor csak a nyitási értesítőről fogsz tőlem levelet kapni a feliratkozásod kapcsán.
Ha megadod a telefonszámodat, akkor SMS-ben is értesítelek a következő kurzusnyitás alkalmával. Ezt nem kötelező megadnod, Rád van bízva.

A feliratkozással elfogadod az adatvédelmi tájékoztatót.