Hogyan indítsd el a tanácsadó vállalkozásod?

Elsősorban a probléma az tud lenni, hogy sokan nem tudják, hogy hol kezdjenek bele.
Persze, minden tiszta, ha már van rengeteg ingyenes tartalmad, ami szállítja az ügyfeleket, és van egy csomó szolgáltatásod/ terméked, tehát egyértelmű, hogy ha az ingyenes anyag tetszik az embereknek, akkor néhányan vásárolni is fognak.

De hogy néz ki az oda vezető út?
Hogyan építsd fel a nulláról a dolgaid?

Ahogy sokszor mondtam már:
az emberek nem azért buknak el a tanácsadói pályájukon, mert valami ISZONYATOS anyagi kockázatot kellene vállalni, és elfogy a pénzük, hanem mert amikor nem jönnek az eredmények, a legtöbben pár hónap után feladják a “küzdelmet”.

A lényeg, hogy muszáj felkészülni arra mentálisan, hogy ez az egész úgy alakul, hogy amíg össze nem állnak az alkotóelemek, az előrelépést azt fogja jelenteni, hogy rengeteget tanulsz (Pl.: előadó-képességet, értékesítési szövegírást, tartalmak minőségi összeállítását, online hirdetések elkészítését, e-mail marketinget, stb.), és utána viszont már nagyon gyorsan lehet skálázni a vállalkozást.

“MEG KELL HÓDÍTANI AZ EGÉSZ PIACOT”

Első körben elég egy éket verni a piacba.
Bőven elég, ha néhány száz ember figyelmét megragadod.

Ha elindult az üzleti tevékenység, lehet tovább építkezni, de az később jön.

NE AKARD ELSŐRE LEDOMINÁLNI A PIACOD.
Az embernek először egy “éket kell vernie a piacba”, tehát kiválasztani egy konkrét problémát (pozicionálás), aminek kristálytiszta, hogy mi a haszna a közönséged számára (a legjellemzőbb példák a pénzkeresési lehetőség, fizikai kondi fejlesztése, ismerkedésben/szerelmi életben megtapasztalt előrelépések – és még sok más, de ezek szinte biztosan működnek).

Nekem is egy ideig kérdés volt, hogy mi lesz ez az első téma, viszont a praxisépítés annyira hasznosnak bizonyult nekem is és a klienseimnek is, hogy eleinte csak erre akarok koncentrálni.
(Internet marketinget eladni könnyebb lenne, de azzal sokkal kevesebb értéket teremtenék az embereknek.)

Neked is ki kell találni EGY dolgot, amivel elindulsz, és javaslom, hogy amíg nem sikerült közönséget építeni, ne is gondolkozz más ajánlatokon, csak egy tréningnek/ előadásnak/ workshopnak a sikerre vitelén.
Ez a hozzáállás egyébként arra is ösztönöz, hogy kooperálj másokkal.

Ahogy mondtam: nem kell legyőzni az embereket, tanácsadásban mindenkinek van hely, mert mindenkinek más a szimpatikus (pl: sokan mehetnének Tony Robbins tréningjeire is, de mégsem mennek, hanem közvetlenül dolgoznak együtt egy coach-al, ugyanannyi összegért).

“VALAMI ZSENIÁLISSAL KELL ELŐÁLLNOM”

A tanácsadói vállalkozás építése fázisokból áll, és az első időszakban az embernek mindenképp sokat kell tanulnia arról, hogy mi működik.

Nem is lehetséges, éppen ezért nem is szabad arra törekedni, hogy azonnal mindenkit lenyűgözöl.

A második kétség, hogy “azonnal valami zseniálisat kell alkotni”.
Ez nagyon nehézzé teszi az indulást, hiszen a perfekcionizmus könnyen válik halogatássá, vagy méretes csúszásokká.
Én úgy gondolom, hogy ez jellemzően nem igényességből merül fel, hanem mert mindenki tart a pofára-eséstől, és ennek az esélyét akarja minimalizálni a kiváló anyaggal.

A gond az, hogy ez nem fog megoldani semmit.
Ha elkezdesz hónapokig készíteni egy kiváló, de bonyolult tréninget, jó eséllyel az történik, hogy a közönséged nem fogja érteni azt, tehát megvenni se fogja.
Most mondjuk ki: ha készítesz egy kiváló anyagot, de a kutya se veszi meg, akkor kezdő vállalkozóként azt bukásnak fogod elkönyvelni.

Fontosabb lenne gyorsan belevágni, elviselni néhány bukást, és utána, a sikerek birtokában foglalkozni csak nagyobb volumenű projektekkel (“zseniális” dolgokkal).

A vállalkozás indítása mindenképpen fázisokból áll, és nem lehet megmondani a kezdetben, hogy PONTOSAN mit akar a közönség.
Illetve mondjuk én el tudom mondani neked, de jó eséllyel az olyan tanács lenne, amit nehezen tudsz alkalmazni (mivel a marketing is egy gyakorlati tudás, nagyon nehéz szóban átadni).

Tehát az első fázisban csak vedd fel a “lelkes tanuló” személyiségét, aki mindent kipróbál, mindent feldolgoz, és megosztja az eredményeket, amiket így elért.
Ez egyben elkerülhetővé teszi az imposztor-szindrómát is.

Egy könyv, amit nagyon tudok ajánlani, a “Lopj, mint egy művész”, Austin Kleon-tól.
Ez arról szól, hogy minden művész a példaképei imitálásával kezdi, és utána épül ki a saját stílusa.
Így működik a kreativitás.

“MAJD SZÉP LASSAN ÉPÍTKEZVE MEGCSINÁLOM”

INTENZITÁS

Ha nem teszed legalább egy bizonyos időszakra a fő fókuszoddá, akkor vagy sokat csúszik, vagy soha nem valósul meg.

Ki kell jelölni egy időszakot, amikor akkora fejlődést érsz el, ami miatt ez lesz az elvárt magadtól.

A harmadik kétség, ami engem is, és titeket is jó eséllyel érint, az az, hogy “majd szépen lassan kiépítem ezt”.
Ez nem működik.
Ha van lehetőséged valamivel elfoglalni magad, ha kényelmes a helyzeted, akkor egy nagy, intenzív elköteleződés nélkül nem fog menni.

Ezért is tartok többször több napos intenzív kihívásokat, mert tudom, hogy az egy intenzív időszak, ami kiváló tartalomnak (vagy oktatóanyag) készítésével telik és ha készen vagyok, akkor egy hatalmas mérföldkővel előrébb vagyok.
Ugyanezt akarom elérni a Praxisépítési Mesterkurzus tréninggel is, a klienseimmel.
Ezen a tréningen piszkálom az embereket, hogy kezeljék prioritásként a hétről hétre való haladást (én ezt egy extra szolgáltatásként kezelem, hogy nem csak odaadom a tréninget, hanem biztosítom is, hogy haladás legyen).

Mindenki azt mondja, hogy az első hónapok fárasztóak, mert sokat kell megtanulni, de sokan hivatkoznak rá az életük legjobb döntéseként (ahogy a visszajelzésekből is láthatod).
Ha megtanultál mindent – az olyan, mint amikor egy hegy tetejére felérsz.
Addig szívás volt az út, de a kilátás miatt megéri.
Aztán még le kell jönni, de egy giga előrelépés megvalósult az életedben.

A legtöbb ember azért nem éri el a céljait, mert nem dolgozik értük kellő intenzitással.

Ha egész hátralévő életedben heti 1-szer elmész kondizni, akkor kb semmi eredménye nem lesz.
Ha a következő 3 évben heti 4-szer elmész, akkor látványos változást érhetsz el.

Ahhoz, hogy megtaláld, hogy eleinte mi legyen a pozicionálásod (hogyan verj éket a piacba), kitől vegyél át megoldásokat lelkes tanulóként, és hogyan nézzen ki az intenzív indulásod, ahhoz rengeteg ötletet tud adni egy olyan térkép készítése, amire példát mutatok a tréningen belül.

Ezen a térképen van néhány alkategória, ami működik például az önfejlesztésen belül.
De ide tartozik még a személyes márka, kreativitás, gyereknevelés, kommunikáció, stb…,
a fentieket azért soroltam fel, mert mindegyikre tudtam mondani valakit, aki CSAK azzal foglalkozik, és jelentős sikereket ért el.
Ellenpélda Tim Ferriss, aki mindennel foglalkozik önfejlesztésen belül, de ugye még ő is a 4 órás munkahéttel (vállalkozásindítás) kezdett, és utána bővítette a fókuszát.
Ramit Sethi is a személyes pénzügyekkel kezdett, de most már rengeteg mindenben van benne a keze.

De a lényeg, hogy MIVEL KEZDESZ.

Nyilván el tudod képzelni magad egy információ birodalom élén, amikor már van több száz vásárlód, és több tréninged, amiket egymás után tudsz rotálni, és így passzív jövedelmet generálhatsz.

Viszont ha nem kezdesz bele, nincs meg az első vonal, amit kibontakoztatsz, az egészből nem lesz semmi.
Tehát nézd meg ezeket az embereket, nézd meg a saját piacodat, végezd el a piackutatást (milyen üzenetekkel, ajánlatokkal, ügyfélszerző megoldásokkal érvényesülnek?) és lesz egy tiszta képed.

Fázisok a vállalkozóvá válásban:
FELKÉSZÜLÉS
2. fázis
MANUÁLIS MUNKA
4. fázis
AUTOMATIZÁLÁS
1. fázis
ÉPÍTKEZÉS
3. fázis
TERMÉK (SZOLGÁLTATÁS)
5. fázis
A vállalkozás fázisokból áll. És bármennyire vonzó is a gondolat, hogy tanácsadóként a legkönnyebb nagy passzív jövedelemmel rendelkezni, de ez csak az utolsó fázisban valósul meg.
Addig tanulni kell, építkezni, rengeteg emberrel beszélgetni a manuális munka fázisában, és ezek alapján kezd el körvonalazódni, hogy mit érdemes beletenni egy tréningbe (termék fázis), amit később tudsz automatizálni.

Ezek időt vesznek igénybe, és az első fázisokban a sikerélmény az, ha azt mondod, hogy “ezt is megtanultam”.
Pénzből viszonylag kevés csordogál a befektetett munkához képest.

Tehát ezért nem kéne összehasonlítani egy alkalmazotti munkabérrel – sokaktól hallottam, hogy azért adták fel, mert “alkalmazottként feleannyi munkával kerestek ugyanannyit”.
Ez nem így működik!
Nem lehet órabérre lebontani ezt, mert a jövőbe fektetsz be.
Nekem is az első hónapok nagyon durván nem érték meg.

Készítettem egy idővonalat, hogy tudd NAGYJÁBÓL mire számíthatsz, ha főállás mellett indulsz el:

1. FÉLÉV
TANULÁS
1. FÉLÉV
2. FÉLÉV
TARTALOMKÉSZÍTÉS/ ELŐADÁSOK
2. FÉLÉV
3. FÉLÉV
WORKSHOP/ ELŐADÁSOK
3. FÉLÉV
4. FÉLÉV
ONLINE TRÉNING ÉS MINI-TRÉNING
4. FÉLÉV
5. FÉLÉV
AJÁNLATOK BŐVÍTÉSE
5. FÉLÉV

Ha nem kezdesz bele, akkor értelemszerűen nem lesz semmi

Vannak kivételes esetek, amikor valakinek gyorsabban összeáll persze.
De ezek nem tipikus eredmények, tehát nem érdemes számítani rájuk, max kellemesen csalódni, ha gyorsabban beindulnak a dolgok.

Ha valaki azonnal pénzt akar keresni, akkor érdemes marketingkivitelezéssel foglalkoznia.
Ha 1 éves távon akarsz eredményeket elkönyvelni, akkor az e-kereskedelem kiváló terület.
Azonban a legnagyobb növekedési potenciál a tanácsadásban van, de az is a többivel összehasonlítva később kezd el kifizetődni.

Felhívtam a figyelmet a tréningen, hogy ha úgy vagy vele, hogy “majd jövőre belekezdek”, az lényegében azt jelenti, hogy megfelezed a haladási tempódat.
Úgy nem 2 év lesz, hanem 4.
Vagy soha.
Mert ez azt feltételezi, hogy nem kezeled prioritásként, márpedig az fogja hozni az eredményeket.

BLOG/ VIDEÓBLOG
LETÖLTHETŐ PDF
MINI-TRÉNING
KÖNYV
ELŐADÁS
ONLINE TRÉNING
WORKSHOP
COACHING

Egy nagyon jó kérdés, hogy mivel kezdj bele?
Kezdj el előadásokat szervezni?
Írj könyvet, és arra építs közönséget?
Látom, hogy sokan felcserélik a sorrendet, és ezért vesznek el a folyamatban.
Nyilván sok formában és céllal csinálhatsz tartalmakat, például fenn felsoroltam azokat, amik rendszeresen előbukkannak, és valamilyen formában érdemes foglalkoznia vele mindenkinek.

De könnyű összezavarni magad, ha nem látod át, hogy ezek hogyan épülnek majd egymásra, hiszen a cél, hogy ezek egy tiszta utat képezzenek a közönséged számára, amik már építkezés közben is látszódnak, hogy működnek.
tételezzük fel, hogy most akarsz indítani egy tanácsadó vállalkozást!
  1. PDF, hogy legyen hova irányítani az embereket
  2. blog/ videóblog, hogy tudj forgalmat szerezni, később pedig a tartalom lehet e-mail automatában
  3. olcsó/ ingyenes előadás, hogy találkozz élőben a közönségeddel, és megismerd a kérdéseiket
  4. coaching, hogy közvetlenül dolgozz a vásárlókkal
  5. workshop, ami ismételhető havonta (4-10 emberrel)
  6. mini tréning és online tréning (együtt készíted)
  7. könyv írása, amikor ismered a piaci igényeket
Én mindenképpen azt javaslom, hogy a fenti sorrendben építkezz.

Mindenkinek erősen javaslom, hogy lássátok át előre a következő 2 éveteket, mert nem lehet azt mondani, hogy “egyszerre csinálok mindent”, mégis gyakori hiba.
Hülyeség egyszerre építeni mindent.
Például először legyen egy oldalad, ha az megvan, jöhet a következő.
Én is sok mindent csinálnék szívesen, de mégis tudom azt mondani, hogy “ez csak 2 év múlva lesz a fókuszban”.

milyen oldalra van szükség?

DAN HENRY (DANHENRY.ORG)

Facebook hirdetés tréning, és Facebook kliensmunkákra indított vállalkozás

TIMOTHY MARC (TIMOTHYMARC.COM)

“Freedom business” indítása, legtöbb esetben valamilyen marketingkivitelezés

LIZ BENNY (LIZBENNY.COM)

Közösségi média kezelésről tréningek, és hogy erre hogyan lehet szabadúszó vállalkozást építeni.

GARRETT WHITE (WAKEUPWARRIOR.COM)

Házas üzletembereknek intenzív fizikai tréningek, és maszkulinitásról szóló oktatások

Érdemes megnézni, hogy milyen oldalt akarsz egyáltalán készíteni, ugyanis nagyon sokan túlbonyolítják.
Az oldalnak nem az a lényege, hogy lenyűgözően gyönyörű legyen, hanem hogy érdeklődőket szerezzen, és ott tartsa az embereket az oldaladon (feliratkoztatással, kapcsolódási pontok teremtésével).

Természetesen én is nagyon sokáig figyeltem az tanácsadói piacot, és észrevettem egy csomó embert, akik nagyon rövid idő alatt építettek jelentős bevételű online vállalkozást.
Ugye mindig mondom, hogy nem érdemes példának tekinteni olyan embereket, akik 10 év alatt értek el gigantikus sikert, mindig azt érdemes nézni, hogy ki ért el 1-2 év alatt jelentős sikert.

A fenti 4 ember példa erre, és mindegyikük oldalából lehet valamit tanulni.
Nem kell bonyolultnak lennie, és nem kell rengeteg tartalmat gyártani – nem az hozza az eredményeket.
Hanem egy olyan ajánlat kiváló megfogalmazása, ami egyértelmű, hogy hogyan teszi jobbá az emberek életét.

Ha ez nincs meg, minden más hiábavaló.
Én is szeretném azt hinni, hogy a legjobb tréning, a legjobb tartalom fog nyerni, de ez nem így van.
Ha meg tudtad ragadni az emberek figyelmét, és oda tudod adni azt az ajánlatot, amivel szeretnének élni, akkor elindulnak a dolgok, és UTÁNA sokkal többet tudsz dolgozni azon, hogy a saját ízlésed felé tereled az emberek figyelmét (amikor ők is látják, hogy érdemes rád figyelni).

Például látom, hogy sokakat önmagában nem érdekel az önfejlesztés/ produktivitás annyira.
De ha arról van szó, hogy vállalkozóként hogyan tudnak produktívabbak lenni, akkor sokkal jobban megy minden.

A fenti 4 ember mindegyikének van egy nagyon jó ajánlata, és rogyásig adják el, anélkül hogy túlbonyolítanák – dollármilliós tételekig.

hogyan lesz oldalad?

A legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy pár kattintással, az elemek húzogatásával össze lehet rakni egy weboldalt.
Ahol szöveg van írva, oda szöveg kerül, ahol videó, ott egy videó jelenik meg az oldalon.
Ezt lehet úgy is csinálni, mint a jobb oldali videón, hogy egy előre elkészített sablont alakítasz át a saját igényeidnek megfelelően.

Ráadásul a tréning részvevőknek hamarosan elkészül egy előre legyártott tanácsadói honlap sablon, amit csak be kell importálni, és ki kell tölteni a saját információikkal.
Ezzel lényegében hosszú hetek munkáját és több százezer forintot fognak megspórolni a részvevők.

Ha tetszett ez a cikk, és bele akarsz vágni a tanácsadó vállalkozásba, akkor ne maradj le a Praxisépítési Mesterkurzusról.

Ennek a cikknek az írásakor vészesen fogynak a helyek, tehát nem szeretném, ha komoly érdeklődők elhalogatnák ezt az óriási lehetőséget.
Ha még nem olvastad a részleteket, vagy kezdeményezni akarod a csatlakozást, kattints ide!

error: Védett tartalom !!!
×
×

Cart

Add meg, hová küldhetem az Ebook-ot:
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.
Add meg, hová küldhetem a csekklistát
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.

Iratkozz fel a Praxisépítési Mesterkurzus nyitási értesítőjére.

Pipáld be kérlek a fenti mezőt, ha szeretnéd megkapni a bevételnövelő cikkekről, tanácsokról és ajánlatokról szóló leveleimet is. Ha ezt nem pipálod be, akkor csak a nyitási értesítőről fogsz tőlem levelet kapni a feliratkozásod kapcsán.
Ha megadod a telefonszámodat, akkor SMS-ben is értesítelek a következő kurzusnyitás alkalmával. Ezt nem kötelező megadnod, Rád van bízva.

A feliratkozással elfogadod az adatvédelmi tájékoztatót.