Hogyan maradhatsz életben tanácsadóként, coachként, miközben a verseny napról napra nő?

Valószínűleg Te is érzed annak a súlyát, hogy mekkora plusz teher, és nehézség érvényesülni a saját piacodon, iparágadban coachként, tanácsadóként.

Ilyeneket hallok:
„10.000 coach országa lettünk…”
„a barátaim is trénerek lesznek…”
„nem tudok már kinek eladni…”
„ez a piac kezd meghalni/ túltelítetté válni…”
„hiába a sok papír, elismerés, egyszerűen nem tudom magam/ a szolgáltatásom eladni…”

Rossz hallani az emberektől az elkeseredettséget, hogy „… akkor most hogyan tovább?”

Gondolkozzunk a másik fejévek
Ha Te vagy az ügyfél/ vásárló, akkor vajon az alábbi 3 vállalkozó közül, melyikük ajánlatával élnél?
“Kifejezetten a női elvárásokhoz fejlesztettem ki az XY terméket/ szolgáltatást.”
“Az én szolgáltatásom/ termékem mindenkinek jó lehet.”
Az XY termékem/ szolgáltatásom speciálisan a férfiak igényeire van kialakítva.”

Ugye érzed a különbséget?

Az általános, a “mindenkinek szóló” már senkinek se kell.
Speciális igényekre kialakított megoldásokra van szükség.
Hiszen minden ember egyedi, így el is várják, hogy ne a tömeg részeként kezeljék őket.

“Mindenkinek szóló életvezetési tanácsadás” – hmmm, én nem mindenki vagyok, hanem én, én vagyok.
“Life cochként a legjobbat hozom ki belőled…” – Belőlem és mindenkiből, aki ezt olvassa?

Ilyenkor az orvosok példáját szoktam felhozni:

– Melyik orvoshoz mész, ha fáj a fogad?
– A háziorvoshoz? Dehogyis. Irány a fogorvos.

– Kihez fordulsz, ha kificamodik a vállad?
– Ismét a háziorvos? Nem! A cél az ortopéd sebész lesz.

– Ha a látásoddal van valami gond?
– A cél a szemész doki.

Miért őket pont őket választanád?
Mert egy olyan területre specializálódtak, amihez a Te problémád tartozik, ezáltal biztos vagy benne, hogy tudnak neked érdemben segíteni.

Akkor megy valaki a háziorvoshoz, ha apróbb, vagy nemigen behatárolható problémája van.
Továbbá ki kapja a nagyobb pénzeket, és a legtöbb hálás klienst? – A „szakik”, akik kizárólag csak egy szűkített területre koncentrálnak, ezáltal profikká válnak egy adott probléma megoldásában.

Ugyanez a helyzet a tanácsadói piacon is.
A „mindenhez IS” értő tanácsadóknak igencsak furcsa megítélésük van már.

Ki reklámozza azt, hogy mindenhez ért?
➡️ Akinek sürgősen pénzre van szüksége,
➡️ aki gyorsan akarja, hogy legyen már végre ügyfele
➡️ aki a gyors, rövid távú célokat fontosabbnak tartja, a hosszú távon jobban kifizetődő, de lassabb céloknál.

“Jó-jó László, de akkor mit csináljak?”
Azt, amit anno az orvosok: ➡️ POZICIONÁLJ.

Tehát szűkítsd le a fókuszod, a tevékenységi köröd egy valós problémával küzdő, szűkebb célközönség számára.
Az ő szemükben idővel te leszel a „szaki”.
De, ha te maradsz a 6000. life coach, az 1500. személyi tréner, vagy a 967. táplálkozási tanácsadó a témában, akkor túl sok lesz a horgász, és kevés a hal.

Az nem pozicionálás, hogy:
❌ life coach vagyok,
❌ business coach vagyok,
❌ személyi tréner vagyok,
❌ táplálkozási tanácsadó vagyok,
❌ stb, stb…

Nem attól lesz valaki szakértő, hogy önmagát kikiáltja annak, hanem attól, hogy valóban tud érdemben segíteni a célközönségének.

Hogyan találj pozicionálást, ha életben akarsz maradni a piacodon?

Először végezz egy piackutatást:

  • Mérd fel a jelenlegi helyzeted.
    Hány konkurens van a környéken?
    Milyen a termék-portfóliójuk?
    Hogyan szereznek új ügyfelet?
  • Találd meg a saját versenyelőnyöd.
    Ez a legnehezebb, de csak így maradhatsz életben.
    Járj képzésekre, invesztálj a tudásodba, és ne félj segítséget kérni.
  • Elemezd ki konkurensed marketingjét.
    Milyen weboldala van?
    Milyen szövegeket írtak a szolgáltatásukról?
    Milyen az árképzésük?
    Milyen referenciákat használnak?
    Hány pozitív értékelésük van az interneten? Stb.
  • Tarts "mystery visitet".
    Ez az jelenti, hogy küldd el az egyik ismerősöd a konkurenseidhez, hogy vegyen részt egy állapotfelmérésen/ konzultáción/ első alkalmon, és ő figyelje meg, milyen a kiszolgálás, hogyan próbálnak értéket adni neki.

Másodszor pedig tedd fel magadnak a következő kérdéseket, amik segítenek leszűkíteni a fókuszt:

  • Milyen módszert/ módszereket használsz az adott probléma megoldására, amit mások nemigen? (szabadtéri edzések, túra-coaching, tanácsadás + masszázs, crossfit, stb)
  • Főként melyik célcsoportnak szólsz? (Pl.: anyukák, 30 alattiak, irodai dolgozók, erősödni vágyó apukák)
  • Milyen konkrétan meghatározható cél elérését segíted? (Pl.: erőnlét növelése, válás utáni problémák megoldása, ülő munkát végzők hátproblémáinak megszüntetése, karrierszint meglépése egy multi környezetben, stb.)
Ha konkrét, lépésről lépésre szóló útmutatóra van szükséged a pozicionálásban, egy réspiac kialakításában, ahol nem hemzsegnek a versenytársak, akkor itt találsz további segítséget:

tetszett a cikk?

Megosztás itt: facebook
Megosztás Facebookon
Megosztás itt: linkedin
Megosztás Linkdinen

Olvasólista

10+1 könyv, ami szabadabbá, eredményesebbé, és sikeresebbé tesz
Keresés
Ha az oldalon található tartalmak közt szeretnél keresni:
error: Védett tartalom !!!
×
×

Cart

Add meg, hová küldhetem az Ebook-ot:
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.
Add meg, hová küldhetem a csekklistát
  • Adataid 100%-ban biztonságban vannak és soha nem adjuk ki másnak.

Iratkozz fel a Praxisépítési Mesterkurzus nyitási értesítőjére.

Pipáld be kérlek a fenti mezőt, ha szeretnéd megkapni a bevételnövelő cikkekről, tanácsokról és ajánlatokról szóló leveleimet is. Ha ezt nem pipálod be, akkor csak a nyitási értesítőről fogsz tőlem levelet kapni a feliratkozásod kapcsán.
Ha megadod a telefonszámodat, akkor SMS-ben is értesítelek a következő kurzusnyitás alkalmával. Ezt nem kötelező megadnod, Rád van bízva.

A feliratkozással elfogadod az adatvédelmi tájékoztatót.